uk flag

Flyer logo en bolle tekst 188x128

Populaire songs

Songtitels

Behalve in de schoolvakantieperioden repeteert het Eurokoor elke donderdagavond van 20.00 tot 22.00 uur in het clubgebouw van KenG, J.C. de Rijpstraat 29, 2315 WE Leiden

Een aantal malen per jaar is de eigen band, de EuroPacemakers, erbij. Bij elke repetitie kun je een kijkje komen nemen en, als je dat wilt, meezingen met behulp van een gastenmap. Bevalt dat, dan kun je een mapje met informatie meekrijgen om thuis nog eens rustig door te nemen.

Na afloop van een repetitie met band is er veelal een 'borrel na'. Een mooie gelegenheid om even na te praten.

Lid worden

Iedereen is van harte welkom lid te worden. Er is echter wel een toelatingstest (zie onder het kopje stemmen)
Ben je geïnteresseerd, neem dan contact op met onze  secretaris.

De kosten van het lidmaatschap bedragen 65 euro per kwartaal.

Stemmen

Het koor telt zes stemgroepen: bassen, tenoren, eerste en tweede alten, eerste en tweede sopranen. Elk nieuw lid wordt 'gestemd' door de dirigent. Zij beoordeelt of en in welke stemgroep je kunt worden ingedeeld. De indeling hangt af van je bereik (van hoe laag tot hoe hoog je kunt), maar vooral ook van je timbre, de kleur van je stem.

Je hoeft geen noten te kunnen lezen om lid te worden. Bij het stemmen word je gevraagd op een nulmetingformulier in te vullen welke ervaring je hebt met muziek, of je noten kunt lezen, etc. Aan de hand van je antwoorden word je ingedeeld op een 'KOEK-niveau' (kwaliteitopleiding Eurokoor). Alle koorleden zitten op een bepaald niveau. Van tijd tot tijd wordt bijscholing georganiseerd voor leden die een (hoger) niveau willen halen. Daarnaast zijn er, naar behoefte, zogenoemde 'stampsessies', extra repetities voor een stemgroep.
Verder kan elk koorlid thuis oefenen met oefen-cd's, ingezongen mp3's en met het muzikale computerprogramma Melody Assistant.