uk flag

Het Eurokoor is een vereniging van leden. Met statuten en huishoudelijk reglement. Het hoogste orgaan is de ledenvergadering. Het bestuur werkt op basis van een beleidsplan dat door de ledenvergadering is goedgekeurd.

Het hoogste doel van de vereniging is vanzelfsprekend het zingen. Het muziekbeleid wordt bepaald door de leden. Uiteraard worden de keuzen gemaakt in goed overleg met de dirigent, die verantwoordelijk is voor de uitvoering.

De vereniging kan alleen functioneren als voldoende leden bereid zijn om functies te vervullen en taken uit te voeren. Dagelijkse leiding en eindverantwoordelijkheid berusten bij het door de leden gekozen bestuur. Veel leden maken deel uit van een van de commissies die onontbeerlijk zijn om alles wat het koor onderneemt, goed te doen verlopen. De alleen voor leden toegankelijke pagina Backstage bevat daarover alle informatie.

Voorzitter: Karin Duinker
Secretaris: Erna Weiland
Muziekfunctionaris: Bernadette Philippi
Penningmeester: Jaap Russchenberg