uk flag

Memorabele concerten in recente jaren

Elk jaar verzorgt het Eurokoor concerten, de ene keer in een zaal of theater, de andere keer op een verrassende locatie in de open lucht, meestal met de volledige band, soms met alleen begeleiding van piano-keyboard. Een enkele keer wordt het publiek verrast met een zogeheten flashmob: niet als zodanig herkenbare koorleden bevinden zich onder het publiek en op een afgesproken signaal klinkt muziek en begint een van hen te zingen. Een voor een vallen anderen bij, totdat iedereen erbij is betrokken. Het publiek is verrast, succes verzekerd.
De formatie waarmee het koor aantreedt, is niet altijd dezelfde, maar steeds van een flinke omvang. Het vaakst wordt opgetreden in Leiden en omstreken, maar met enige regelmaat presenteert het koor zich ver daarbuiten, tot in het buitenland toe.

Om je een indruk te geven volgt hieronder een overzicht van een aantal concerten uit recente jaren.

Op 19 september 2014 droeg het Eurokoor in De Duif te Amsterdam muzikaal bij aan de Memorial die werd gehouden tijdens een internationale conferentie over doodgeboren kinderen en zuigelingen wier leven in wiegendood is geƫindigd. Enkele honderden wetenschappers en ouders waren daar bij aanwezig. De ouders konden ter herdenking van hun kind een symbool met de naam ophangen in een gestileerd boompje.

Memorial Amsterdam september 2014